Handelsbetingelser

Website: barko.dk

Virksomhedens juridiske navn: Barko A/S

Organisationsform: Aktieselskab

CVR: 36087188

Virksomhedsadresse:

Norvangen 3D Port 6

Korsør

4220

Danmark

E-mailadresse: kundeservice@barko.dk

Telefon: (+45) 71993615

Virksomhedens etableringsår: 2014

Alle aftaler indgås på dansk

 

Konceptet:

Barko.dk sender BuddyBoxe ud til alle sine venner d. 5 i måneden (medmindre d. 5 rammer en weekend eller helligdag - i tilfældet af dette vil pakkerne blive sendt den næstkommende hverdag). Bestiller du efter d. 5 vil din pakke blive sendt i næste måned. Bemærk at vi hæver pengene den sidste hverdag i måneden og sender ud efterfølgende. Bestiller du mellem d. 1-5, vil vi hæve pengene den pågældende dag og sende ud d. 5 i måneden sammen med alle de andre pakker.

Fragt:

Fragten udgør 49 kr.

Alle bestillinger leveres med PostDanmark uden omdeling. Vi sender altid din pakke d. 5 i måneden uanset hvornår du bestiller.

Vi tilbyder muligheden for PostDanmark med omdeling for kun 19 kr ekstra. Her er også mulighed for at vælge Flexlevering. Du kan altid ringe på tlf.: 71 99 36 15 eller skrive til os på: kundeservice@barko.dk, såfremt du ønsker dette.

 

Medlemskab

Når du foretager et køb på barko.dk, bliver du automatisk medlem. For at registrere dig skal du blot give oplysninger om din hund (størrelse), og hvilket plan du ønsker og dine leveringsoplysninger samt gyldig e-mailadresse.

Som registreret bruger af barko, accepterer du at modtage e-mails fra Barko A/S, herunder tilbud fra tredjeparter. Vi kan fra tid til anden sende dig vores månedlige nyhedsbrev. Du kan til enhver tid fravælge at modtage specielle tilbud eller vores nyhedsbrev ved at sende en mail kundeservice@barko.dk eller du kan afmelde dig i den gældende e-mail-korrespondance.

Har du valgt at binde dig i 3 eller 6 måneder, vil dit abonnement i perioden være uopsigeligt. Du kan til enhver tid afmelde efter perioden af den valgte plan. Det kan du ved at skrive en mail til afmeld@barko.dk.

Rabatter

Hvis du ikke længere ønsker at modtage pakkerne inden du har været medlem i hele perioden du valgte ved bestillingen, bortfalder alle eventuelle rabatter og tilbud givet i perioden. Vi vil automatisk opkræve rabatten ved udmelding, da rabatter kun er gældende såfremt du er medlem i hele den periode du har valgt ved bestilling.

 

Månedlig plan for BuddyBox (abonnement):

Når du køber en BuddyBox bliver du præsenteret for 3 valgmuligheder ifht. levering.

Du kan vælge en månedlig plan uden binding til normalprisen, som automatisk fornyes. Du kan altid afmelde denne plan med øjeblikkelig virkning.

Derudover har du mulighed for at få din BuddyBox leveret med en månedlig rabat, hvis du vælger at binde dig i hhv. 3 eller 6 måneder.

Planen med binding fornyes automatisk 1 måned af gangen, men kan i løbet af hele perioden afmeldes, så den ikke fornyes automatisk efter endt forløb.

Hvis du har behov for at ændre dine kortoplysninger, kan du gøre dette under ”Min profil” og gå til ”kortoplysninger”. 

Når du abonnerer på BuddyBox'en, giver du tilladelse til, at barko.dk gemmer dine kortoplysninger, og accepterer at der samtidig er tale om en tilbagevendende månedlig betaling.

Ønsker du at holde styr på ordre og kvitteringer for dine køb, kan du altid gå til "Min profil" og dernæst "Mine ordrer". Her kan du se alle dine tidligere ordre. Kvitteringer bliver altid sendt direkte til din e-mail ved hvert køb.

Afmelding

Ønsker du at afmelde din BuddyBox?
Skriv en mail til afmeld@barko.dk med følgende informationer:

  1. E-mail brugt ved registrering
  2. Dit fulde navn
  3. Telefonnummer brugt ved registrering

Bemærk at ændringer skal ske senest d. 20 i måneden for at være gældende i den pågældende måned.

Når vi har registreret din afmelding, vil du modtage en bekræftelse på dette.

Du kan til hver en tid afmelde, og dit medlemskab vil derefter stå til ophør ved udløbet af den periode du har valgt ved bestilling, ændringer skal dog stadig ske senest d. 20 i måneden for at være gældende i den pågældende måned. Dette har sin begrundelse i, at vi forbereder alle pakkerne inden afsending, for at sikre at alle pakkerne kan sendes d. 5 i den kommende måned. Det er ikke en gyldig afmeldingsmetode blot at returnere eller ikke betale.  

Hvad sker der, hvis jeg ikke når at hente min pakke eller nægter modtagelse?

Hvis pakken ikke afhentes indenfor henliggelsesfristen, eller hvis modtagelse nægtes, vil vi forsøge at komme i kontakt med dig, med henblik på at leverer pakken som aftalt. Såfremt der ikke reageres på en sådan henvendelse, går vi ud fra at købet er fortrudt og derefter pålægges et administrations gebyr på 150 kr. pr. bestilling. Vi gør opmærksom på, at det er dit ansvar som modtager at holde leveringsadressen opdateret, såfremt der sker ændringer til denne.

Fortrydelsesret og returnering af varer:

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på barko.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din(e) vare(r). Du kan gøre brug af din fortrydelsesret ved indgåelsen af din aftale om månedlige leverancer af BuddyBox eller ved den automatiske fornyelses begyndelse og 14 dage frem.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail kundeservice@barko.dk eller afmeld@barko.dk eller telefon 71993615. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i disse betingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du kan ikke fortyde din næste levering af BuddyBox, hvis din valgte plan giver anledning til yderligere leverancer, som du har accepteret ved aftalens start.

Du mister din fortrydelsesret hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive return eret.

Du kan ikke benytte dig af fortrydelsesretten, såfremt dit abonnement er påbegyndt. Dit abonnement regnes som påbegyndt efter din 14-dages fortrydelsesret er bortfaldet.

 

Ændringer til din månedlige plan (abonnement):

Ønsker du at rette tidspunkt for næste levering, kan du altid gøre dette ved at rette henvendelse til os

Bemærk at ændringer skal ske senest d. 20 i måneden for at vi kan nå at få ændringen med. Du kan altid ændre dine kortoplysninger under ”Min profil” og gå til ”kortoplysninger”.

Ønsker du at holde styr på ordre og kvitteringer for dine køb, kan du altid gå til "Min profil" og dernæst "Mine ordrer". Her kan du se alle dine tidligere ordre. Kvitteringer bliver altid sendt direkte til din e-mail ved hvert køb.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Når du returnerer varen, skal den sendes til:

Barko A/S

Norvangen 3D Port 6

Korsør

4220

Danmark

Vi gør opmærksom på, at det er dig som forbruger som afholder udgiften til returnering af varer

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.

Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Barko A/S

Norvangen 3D Port 6

Korsør

4220

Danmark

Vi gør opmærksom på, at det er dig som forbruger som afholder udgiften til returnering af varer

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på barko.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Ved reklamationer

Er reklamationen berettiget, sendes varen til:

Barko A/S

Norvangen 3D Port 6

Korsør

4220

Danmark

Vi gør opmærksom på, at det er dig som forbruger som afholder udgiften til returnering af varer.

Levering:

Levering sker med Post Danmark. Vi afsender fra vores lager d. 5 i måneden, og der må påregnes en leveringstid på 1-3 hverdage alt afhængigt af vores logistiksamarbejdspartner Post Danmark.

Ved køb på barko.dk koster forsendelsen 49,- kr. Såfremt pakken ønskes omdelt koster dette tilvalg 19,- kr.  Ændringer skal dog stadig ske senest d. 20 i måneden for at være gældende i den pågældende måned. Dette har sin begrundelse i, at vi forbereder alle pakkerne inden afsending, for at sikre at alle pakkerne kan sendes d. 5 i den kommende måned. Det er ikke en gyldig afmeldingsmetode blot at returnere eller ikke betale. 

 

Betaling:

På barko.dk kan der betales med:

Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa, JCB, UnionPay og American Express.

Betalingen foregår over en krypteret server via 3. parts betalingsgateway og er lige så sikkert som at benytte dit kreditkort i supermarkedet. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv 25% moms.

Beløbet hæves på dit betalingskort sidste hverdag i måneden, dog forsøger vi frem til d. 15. såfremt trækningen afvises. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der tages ikke gebyr ved betaling på barko.dk. 

Vi gør opmærksom på, at såfremt der er tale om et abonnement som strækker sig over en længere periode, og at du ved indgående af aftalen vil hæfte for alle bokse i perioden og betalingen opkræves månedligt.

For at du kan indgå aftale med os på barko.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

 

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Barko A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Den dataansvarlige på barko.dk er Michael Roscoe

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Kundeoplysningerne bliver ikke transmitteret.

Som registreret hos Barko A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Barko A/S via e-mail kundeservice@barko.dk.

Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@barko.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet

www.forbrug.dk

Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

kfst@kfst.dk

41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

 

Formular:

Klik her for at komme til formular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Barko A/S

Norvangen 3D Port 6

4220 Korsør

71993615

kundeservice@barko.dk